כיצד עושים פרקט וכמה זמן הם מחזיקים מעמד?

איזה סוג עץ משמש לפרקט?

פארקט (באנגלית: Parquet) הוא סוג של ריצוף עץ העשוי מרצועות קצרות או מגושי עץ עם כיסי עץ או חומרים אחרים. הדפוס הנפוץ ביותר הוא עצם ההרינגון, שהיא אחת מדפוסי הפרקט הקלאסיים והמסורתיים ביותר. עץ אלון הוא אחד מסוגי העץ הנפוצים ביותר המשמשים לפרקט, אך ניתן להשתמש גם בסוגים אחרים, כגון אורן ועצים אקזוטיים.

פרקטים זמינים במגוון סגנונות וסוגים. אריחי הפרקט הם בעיקרם 5/16 עד 3/4 אינץ 'והם עשויים מעץ. הם עשויים גם מסוגים אחרים של עץ, כגון מייפל או אגוז. זה יכול להיות קשה מאוד להתקין רצפת פרקט בעצמך, אבל מקצועי יכול לעזור לך לקבל אותו ולהפעלתו בתוך זמן קצר.

הפרקט זמין בשני סגנונות שונים, מוצקים ומהונדסים. פרקט מוצק עשוי מפיסת עץ אחת, ועוביו כ-18 עד 20 מילימטרים. החלקים מצוידים במערכת של לשון וגרוב, שמאפשרת להם להתאים זה לזה בצנרת. רצפת פרקט עץ מוצק יכול להימשך במשך עשרות שנים אם מתוחזק כראוי. המחיר של אריחי פרקט עץ טבעי בתבניות גאומטריות סטנדרטיות יכול להיות 5-15 $ למ "ר. את עלות אריחי הפרקט ניתן להגדיל אם יש להתקין אותם בשטח גדול. התקנה מקצועית של אריחי פרקט בגודל 120 מ "ר יכולה לעלות בסביבות 3,000 דולר או יותר.

ריצוף פרקט הוא סגנון ריצוף ייחודי שמשתמש בעץ משובץ כדי ליצור תבניות. התבניות לרוב גאומטריות ועשויות להכיל עקומות. תבנית עצמות ההרינגון היא אחת מדפוסי הפרקט הפופולריים ביותר.

כמה זמן רצפות פרקט מחזיקות מעמד?

ריצוף פרקט קל לתחזוקה ויכול לעמוד בפני תנועת הולכי רגל כבדה. הוא עמיד גם נגד ילדים וכלבים. עם זאת, עמידותה תלויה באופן התקנת הריצוף ובחומר בו נעשה שימוש. הוא גם זקוק לניקוי וליטוש רגילים, שניתן לעשות עם מטאטא רך ושואב אבק.

ריצוף פרקט מותקן בצורה הטובה ביותר מעל המשטח. אין זה מומלץ למרתפים או ליסודות לוח. בנוסף, הוא אינו מתאים למיקומים לחים או לחים. מסיבות אלו מומלץ להשתמש בתת-מקף ביניים לפני התקנת ריצוף פרקט. רצפות פרקט מלוות לעתים קרובות בשטיח איזור כדי לשפר את רמת הנוחות של החדר.

רצפות פרקט יכולות להחזיק מעמד בין עשר לחמש עשרה שנים, תלוי בסוג השימוש והתחזוקה. אלה שנסחרו בכבדות יאבדו את הברק שלהם ויתחילו להראות שריטות וסימנים אחרים של שחיקה מוקדם יותר. עם זאת, אם מתוחזקים כראוי, רצפת הפרקט יכולה להימשך הרבה יותר מ-15 שנים ללא חידוש.

ריצוף פרקט עשוי מחתיכות קטנות של עץ, המסודרות בדפוסים חוזרים. החלקים מודבקים כל אחד לרצפה. ריצוף אריחי פרקט הוא אפשרות אחרת. הוא עשוי מפיסות עץ הדבוקות לגב ומותקנים בו דבק, מסמרים או סיכות. בעוד לריצוף פרקט יש מראה כפרי, הוא נעשה פופולרי יותר ויותר בעשורים האחרונים. הוא התפתח משורשיו המסורתיים כדי לשלב מאפיינים וסגנונות מודרניים יותר.